Formas de organización de la enseñanza a distancia en el proceso de universalización de la Estomatología
Abstract
Introducción: el presente trabajo responde a la necesidad de buscar alternativas que se correspondan con la educación a distancia y el enfoque modular como concepciones esenciales del proceso de universalización de la enseñanza superior en la carrera de Estomatología.
Objetivo: actualizar aspectos de las formas de organización de la enseñanza para el proceso de educación a distancia en la enseñanza superior.
Métodos: se realizó una revisión bibliográfica actualizada que agrupa elementos esenciales, dirigido a los profesores universitarios que trabajan con los estudiantes de las Sedes Universitarias, lo que les permitirá actualizarse en las formas de organización de este nivel de enseñanza.
Resultados: se abordaron la técnica del encuentro, las conferencias, los seminarios, las clases prácticas y los talleres, así como, formas que puede utilizar el profesor para organizar el proceso de enseñanza – aprendizaje.
Conclusiones: se logró actualizar aspectos esenciales para la implementación de las diferentes formas de organización de la enseñanza imprescindibles en el proceso de educación a distancia en la enseñanza superior.
Palabras clave: formas de organización de la enseñanza, universalización, enseñanza a distancia.
ABSTRACT
Introcuction: This paper addresses the need to seek alternatives that match distance learning and modular approach as essential conceptions of the process of universalization of higher education in the career of dentistry.
Objective: Updating aspects of the organization forms in distance education teaching in the higher education.
Methods: A literature review that comprised essential elements aimed at university teachers working with students from campuses were carried out, allowing them to be updated in the forms of organization of this level of education.
Results: the meeting, conferences, seminars, practical classes and workshops, as well as other ways to organize the teaching – learning process were discussed.
Conclusions: the update of the main aspects for the implementation of the different forms of organization of the indispensable teaching in the process of education at a distance in the higher education was achieved.
Keywords: forms of teaching organization, universalization, distance education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
ACCESS AND DISTRIBUTION POLICY
All published articles are open access contributions, which are distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 License which permits unrestricted non-commercial use, distribution and reproduction in any medium, provided that the primary source of publication is properly cited.